Виховна робота


Мета:
Навчальна: Поглибити знання учнів про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів та автомобілістів.
Розвиваюча: сприяти розвитку мислення, мовлення, пам’яті, навичок поведінки на дорозі.
Виховна: виховувати повагу до оточуючих, увагу, ввічливість.




Обладнання:
-         Магнітофон.
-         Фонограма пісні «Червона рута».
-         Плакати з  правилами  дорожнього руху.
-         Малюнки  дітей
-         Кружечки червоного та зеленого  кольору.
-         Макет світлофора
-         Компютер
-         Відеоролик … « Веселий світлофор» та «Абетка безпеки на дорозі»
Форма проведення:  Класна  година
Сценарій
Учень.    
 Добрий день, малеча щира,
Хай живеться вам у мирі.
Хай лунає всюди пісня і дитячий сміх,
На  свято вас запрошуємо всіх.
Учень.    
  А свято буде в нас незвичне,
І навіть не новорічне.
Тож наберіться, діти, духу,
Бо свято це із правил руху.
Учитель.         З кожним роком зростає інтенсивність автомобільного руху на дорогах. Тому великого значення набувають знання правил дорожнього руху. До речі, зявились вони дуже давно. У січні 1683 року Петро I видав указ про введення Правил дорожнього руху. Ці правила вказували на те, де можна було їздити, де зупинятися кінним екіпажем. З часом вони змінювалися, доповнювалися. А ось у 1891 році в нашій країні зявився перший автомобіль.
А як це все було насправді,нам розповість тітонька Сова.
  (Відеоролик по правилах дорожнього руху  «Абетка безпеки на дорозі»)

Учень.
                  Для того, щоб відстань короткою стала,
Для того, щоб швидкість здолати і час.
До нашої ери ще люди подбали
І винайшли колесо кругле для нас.
Учень.
                  Помчали по світу автомобілі,
І правила виникли строгі тоді.
Будь пильним, уважним завжди на дорозі,
Де правила знають – не місце біді.

Учень.     Я вам сказати мушу,
Що живемо ми лише раз.
Бережіть себе і друзів
Та згадуйте ці правила щораз.
Учень.    
                  Хто водію допоможе
Лише безпечний обрати шлях?
Від біди оберігає,
Нібито попереджає:
Обережним завжди будь
І про мене не забудь…
Три великих ока має
Цей постійний помічник
І ніколи не дрімає.
 Хто він?
Всі про нього знають ,
              Бо це друг наш………….Світлофор

Світлофор:
                  Я – світлофор!
Познайомимось, діти?
                  Я вас навчу по дорозі ходити.
Маю три ока, ними моргаю:
По черзі вмикаю і вимикаю.
- Підморгну червоним оком -
Стій! Не рухайся, чекай!
Не послухаєш, жорстоко
Ти заплатиш, так і знай!
Жовтим гляну – ти постій.
Жовтий колір теж не твій.
Приготуйся, будь уважний,
коли, навіть, ти відважний.
А зеленим засвітився –
Це для тебе він горить.
Перехід тобі відкрився.
Можна йти і не спішить.

(Відеоролик … « Веселий світлофор»)

Світлофор:
1.     Пропоную вам пограти у гру «Світлофор». Я швидко змінюватиму кружечки із сигналами світлофора. Червоний – стоїте на місці. Жовтий – стоїте на місці та плескаєте в долоні. Зелений – ідете вперед, роблячи два кроки.

Гра «Це все я»
2. Послухайте вірш. Коли я зроблю паузу, ви маєте голосно промовити: «Це все я, це все я, це моя шкільна сімя», але не в усіх випадках. Тож будьте уважні:
-
1. Хто із вас, дітей хороших,
Знає азбуку дорожню?.............
2.  Хто, скажіть, собі на горе,
не знає сигналів світлофора?..........
3.  На червоне світло хто
З вас біжить через авто?.............
4.Хто із вас притишив хід,
Йде на зебру – перехід?..............
5.  Забігає хто в трамвай
І кричить: «Місце давай!»?..........
6.  Хто в автобусі, трамваї
Старшим місцем поступається?.......
7. Хто із вас буде вивчать
Азбуку доріг?...........
Світлофор:
Молодці, діти. А в мене є один такий учень,який геть не дружить з правилами дорожнього руху і весь час їх порушує. Я призначив  йому перездачу. Тож зараз він має прийти , але як завжди запізнюється.( заходить вовк , кривляється перед дітьми)

Вовк:
Ну я прийшов. Правила вивчив на відмінно задавайте ваші питання….вмить відповім.
Світлофор:
 Отже  відгадай загадки.

1.     Біжать чотири брати,
та один одного не можуть догнати.    (Колеса)

Вовк.
 Та це ж мої брати вовки, а я серед них найспритніший – мене не можуть наздогнати!

2.     Маленькі будиночки по місту біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. (Трамвай)

Вовк. Не знаю, якісь скажені будиночки  носяться містом.

3.     Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо! (Світлофор)

Вовк. Та  це вже я знаю! Це ж моя вовчиха люба мені моргає!

Світлофор:        Не здав ти іспит , Вовче, залишаєшся на другий рік! Вчи правила дорожнього руху!
                    Учень.    
                         Не хвилюйся, Вовче, ми тебе навчимо!
                 Знайте всі: дорослі й діти,
                         Найважливіші на світі
Строгі правила дорожні
І без них прожити не можна.

Учень.    Всі  правила строгі для пішоходів,
Їх знати повинні усі до пуття.
Буває помилка – загроза здоровю,
Буває – помилка позбавить життя!

Учень.    Любіть себе та інших  поважайте,
Своє життя й здоровя бережіть
І правильну дорогу вибирайте,
Якщо бажаєте до старості дожити.

Учень.    Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,
Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
А по дорозі рот не розкривайте,
Щоб і життя й здоровя зберегти.

Учень .   Дорогу виберіть до рідної вам   школи,
   Щоб світлою й безпечною була.
   І навпростець теж не ходіть ніколи,
   Собі та іншим не бажайте зла!

        Учень.    Здоровя вам всім: водіям, пасажирам,
У здоровому тілі – здоровий вам дух!
Щасливих доріг вам усім ми бажаємо,
Бо ми – за безпечний дорожній рух!
Вчитель:
Давайте підведемо підсумки нашого незвичайного уроку в школі дядечка Світлофора і перевіримо, як ви запам’ятали правила дорожнього руху.
 Я буду ставити питання, а ви  - на них відповідати:
1.яку назву має палиця,за допомогою якої регулюється рух?   (жезл)
2.який сигнал світлофора забороняє рух автомобілів?(червоний)
3. чи можна починати переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?(ні)
4. яка тварина втекла із зоопарку, щоб увесь день лежати на перехресті посеред дороги?(зебра)
5. які острівці розташовані не на воді, а на суші?(острівці безпеки)
6. як переходиш вулицю, то завжди зупинись
     і перш за все з увагою
     на мене подивись.
     Я шлях вкажу надійний
     Де небезпек нема,
     Трикольорові очі я маю недарма.(світлофор)
Вчитель: Молодці!
(Лунає фінальна пісня на мотив «Червона рута»)
 Друже запам’ятай  ти важливі поради
І увагу зверни на дорожнії знаки.
Це наукв проста, але дуже важлива,
Якщо знаєш її, ти людина щаслива.
Приспів
         Червоне світло пішоходу підкаже
(діти підіймають догори кружечки червоного кольору)
«обережно мій друже, шлях закритий!
Світло зелене посміхнеться до тебе,
(діти підіймають догори кружечки зеленого кольору)
Посміхнеться і скаже: «Можна йти!»
 Так що треба тобі ці всі правила знати,
І виконувать їх, і постійно вивчати.
Може їх ти не раз пригадаєш дитино
Коли будеш іти по проїжджій частині
Приспів


Світлофор:
 На цьому наш незвичайний урок в моїй чудовій школі закінчується. Сподіваюся, ви всі запам’ятали правила дорожнього руху і будете їх дотримуватись.
Тож будьте уважні на дорозі і всюди , здорові та щасливі!!!

Література:
@ 1998-2012 oswita.uaВидавництво»Плеяди»;


 Юний інспектор руху www.ddai.com.ua;


Немає коментарів:

Дописати коментар